Dec 04

Consola Playstation 4 review

Sony este un mare producator de tehnologie recunoscut la nivel mondial. El activeaza pe numeroase piete, incercand sa profite de experienta dintr-un domeniu pentru a se impune in altul. Totodata, producatorul nipon este un nume mare in fiecare din segmentele in care este prezent. Valoarea sa este recunoscuta pana si de concurenta. Dupa ce am prezentat cateva produse ale acestui mare nume, majoritatea fiind dispozitive mobile sau televizoare, astazi va vom aduce in fata atentiei un domeniu unde exista cativa producatori care isi impart “feliile”. Ne vom referi la piata consolelor de jocuri, aceste aparate facute special pentru gameri. Am prezentat nu demult produsul celor de la Microsoft, lansat recent, Xbox One. Ca si rivalii americani, cei de la Sony si-au lansat dispozitivul recent, chiar inaintea acestora. Aceste “jucarii” reprezinta cea de opta generatie de asemenea aparate. Evolutia lor a fost spectaculoasa, de la simple aparate cu grafica “jalnica” si cu putere de calcul extrem de redusa, ajungandu-se la consolele de astazi care sunt capabile de o grafica excelenta, iar puterea de procesare este uriasa. Pe acest segment, cand un jucator muta, celalalt trebuie sa dea o riposta extrem de rapida si la acelasi nivel. Daca Nintendo abordeaza piata putin diferit, cei de la Sony au ca rivali directi pe cei de la Microsoft. Intre cei doi titani se da o lupta extrem de dura, din care castigat iese iubitorul de jocuri, care are de ales din aceste doua produse excelente.

Playstation 4 este urmasul unui produs de succes, Playstation 3, care la randul sau continua un alt super-produs, Playstation 2. Aceasta linie de produse excelente trebuia mentinuta, completata cu un altul, iar producatorul japonez s-a concentrat in aceasta directie. Nu s-a facut rabat de la nimic, nici la partea de design, nici la cea de specificatii. Pentru a rezista in fata rivalului american, era eminamente necesar sa se realizeze un produs excelent. Orice mica scapare ar fi fost taxata, cauzand pierderi uriase, intr-un domeniu in care acest lucru nu este permis. Anuntata mai demult, consola celor de la Sony a fost lansata la sfarsitul lunii trecute in cateva tari ale lumii. Succesul a fost urias, existand un raport ca s-ar fi vandut un milion de produse in primele 24 de ore. Spre deosebire de Xbox One, care doreste sa fie un produs complet, Playstation 4 se concentreaza pe ceea ce trebuie sa faca: gaming. Celelalte aspecte, cum ar fi redarea de continut media sau conectivitatea in lumea virtuala sunt posibile, dar nu constituie principalul scop al produsului nostru. Impatimitii de jocuri vor gasi acest produs extrem de interesant si performant. Totodata, pretul este un mare atu in fata rivalilor de la Microsoft, acesta fiind mai mic, desi specificatiile sunt destul de asemanatoare. Diferenta este data de politica fiecarei companii, dar si din continutul specific fiecareia.

Poze Playstation 4

Procesor Playstation 4 (CPU)

Acest aparat extrem de interesant al carui scop principal este acela de a rula jocuri, are in spate un procesor extrem de puternic. Asa cum am mai spus si cu alte ocazii, o consola reprezinta in fapt un calculator care este realizat pentru gaming. Evident ca are o alta arhitectura, dar in spate se afla aceleasi elemente ca si la un calculator. Procesorul inclus in produsul de astazi este unul unic, realizat de cei de la AMD in colaborare cu Sony. Acest CPU este format din doua module Jaguar quad-core, in total rezultand un procesor cu opt nuclee de procesare. Interesant este ca acest CPU este inclus alaturi de GPU sau controlerul de memorie intr-un ansamblu numit APU. Remarcam asemanarea acestui procesor cu cel care se regaseste pe Xbox One, diferenta fiind data de elementele specifice fiecarei companii. Evident ca aplicatiile vor rula excelent, avand in vedere ca acestea sunt jocuri create special pentru acest dispozitiv. Memoria RAM de 8 GB GDDR5 ne arata dimensiunea la care se lucreaza la acest nivel.

Placa video Playstation 4

Evident ca procesorul grafic trebuie sa fie la un nivel foarte inalt pentru a fi totul bine. Fiind un produs destinat gamerilor, rularea aplicatiilor grafice, a jocurilor, este principala activitate, iar solutia grafica trebuie aleasa cu grija. Asa cum am spus mai sus, produsul este realizat in jurul unui APU care cuprinde si un GPU extrem de performant. Vorbim asadar despre un AMD Radeon realizat special pentru acest produs. Puterea de procesare este enorma, jocurile de astazi dand senzatia de realism, mai mult ca niciodata.

Alte functii Playstation 4

• – Spre deosebire de Xbox One, Playstation 4 se concentreaza pe scopul sau principal, rularea de jocuri. Totusi, acest lucru nu inseamna ca celelalte activitati sunt neglijate. PlayStation Dynamic Menu reprezinta interfata acestui produs. Sunt prezente aplicatii de socializare, de redare muzica si filme online sau exista posibilitatea de streaming media pe internet al imaginilor luate cu camerele consolei. Interactiunea cu utilizatorul se realizeaza la un alt nivel cu ajutorul celor doua camere PlayStation Eye cu rezolutii de 1280×800 pixeli, a unui senzor de miscare in 6 axe, fiind prezent un touch pad sau butonul de share. Exista posibilitatea de acces la PlayStation Network (PSN), ce permite unele functionalitati online, cum ar fi accesul in Playstation Store de unde se pot lua numeroase jocuri. Este permis accesul la Music Unlimited sau Video Unlimited, ambele fiind servicii de streaming continut Sony. Este posibila realizarea unei legaturi intre Playstation 4 si Playstation Vita, dar si interactiunea cu dispozitivele Android sau iOS.
  • – Pentru stocare remarcam existenta unui HDD de 500 GB ce poate fi schimbat de utilizator.
  • – La fel ca la Xbox One, este prezent si un drive optic, un Blu-ray/DVD combo drive, filmele Blu-Ray putand fi astfel redate in cele mai bune conditii.
  • – Partea de conectivitate inseamna: Ethernet, Wi-Fi 802.11b/g/n, 2 porturi USB 3.0, Bluetooth 2.1 EDR, dar si numeroase iesiri: HDMI 1080p, suport 4K, Analog-AV, iesire optica.

Unboxing and Video Review Playstation 4

evomag Verifica Pret La: EvoMag verifica pret

Playstation 4 reprezinta raspunsul celor de la Sony in lupta celor doi giganti din acest domeniu. Totodatam, aceasta consola este extrem de bine echipata tehnic pentru a face fata tuturor provocarilor, indiferent de natura lor. Recomandam Playstation 4 celor ce doresc gaming intens la cele mai inalte standarde.