Nov 25

Consola Xbox One review

Multi dintre noi isi aduc aminte de jocurile pe televizor, realizate, de cele mai multe ori, destul de prost, dar care ne incantau copilaria. Simplitatea lor nu ne speria, ba chiar ne atragea. Era ceva nou, deosebit, si nimic nu se putea compara cu bucuria unei zile petrecute in fata televizorului jucand diferite jocuri. Astazi lucrurile stau intr-un mod total diferit. Tinerii au acces la o lume virtuala mult mai bogata si mai interesanta decat ne-am fi putut imagina cu cativa ani in urma. Jocurile, chiar daca sunt simple, au o grafica excelenta. Accesul la lumea virtuala este realizat de pe o serie de dispozitive, televizorul, tableta sau telefonul fiind foar cateva dintre ele. Consolele de jocuri sunt produse cautate de amatorii gaming-ului frenetic si nu numai. Adresate celor care nu dorm noptile pentru a termina ultimul titlu aparut, dar si celor care se distreaza si se relaxeaza in acest mod, aceste produse au piata lor foarte bine dezvoltata. Totodata, desi calculatorul pare ca a trecut in planul secund, totusi pe partea de jocuri el este inca un mediu extrem de dezvoltat, singurul care poate rivaliza cu aceste “cutii magice”.

Ce este de fapt o consola? Este un dispozitiv dezvoltat, in primul rand, pentru a rula jocuri, dar pe care se pot viziona filme, muzica, fotografii. Si aici intalnim fenomenul existent si la televizoare: ultimile generatii de console au devenit “smart”.  Scopul lor principal reprezinta insa gaming-ul. De fapt, o consola poate fi asimilata unui calculator special care exista pentru rularea jocurilor. Titlurile aparute se adreseaza in primul rand acestor dispozitive, nu putine fiind cazurile de jocuri care exista doar pe console. Si in acest domeniu exista cateva nume mari, unele dintre ele extrem de cunoscute iubitorilor de tehnologie. Microsoft sau Sony se dueleaza si aici, alaturi de ei fiind si Nintendo, un nume consacrat pe acest segment. Istoria acestor aparate este foarte lunga, dar nu vom insista pe acest lucru. Ramarcam doar lupta noilor dispozitive care, desi au ca principal scop rularea de jocuri, tind sa devina incet, dar sigur,  adevarate centre de distractie ce asigura conectarea la viata virtuala a fiecaruia.

Cum am spus, Microsoft are ca principal competitor Sony. Fiecare gigant si-a dezvoltat o consola excelenta. Impreuna cu Nintendo, ei dau tonul acestui lumi. Dupa ce ani de zile au facut legea cu Xbox 360 sau Playstation 3, a venit vremea unei noi generatii, cea de-a opta, lupta dintre cele doua mari nume purtandu-se la alt nivel. Astazi va vom prezenta noua aparitie a celor de la Microsoft, Xbox One. Desi a fost anuntata mai demult, lansarea ei a avut loc cu putine zile in urma. Succesul raportat a fost urias, peste un milion de dispozitive vanzandu-se in mai putin de 24 de ore, desi consola a fost accesibila in doar 13 state ale lumii. Acest anunt vine la scurt timp dupa ce Sony avusese acelasi succes cu propriul produs Playstation 4. Xbox One reprezinta asadar aducerea la zi a acestor produse Microsoft, neinteresante pentru unii, de neinlocuit pentru altii. Batalia pentru locul 1 este foarte acerba. Remarcam, inca o data, miscarile realizate de Microsoft, care, face ce face, si apare in prim-plan cu ceva nou.

Poze Xbox One

Procesor Xbox One (CPU)

Cum am remarcat, aceste “cutii” reprezinta un calculator dedicat jocurilor. Deci este normal sa aiba un procesor. Construite pe o alta arhitectura decat un PC obisnuit, aceste dispozitive inglobeaza procesoare unice. Vorbim despre constructii solide, unice. XboxOne vine cu un procesor modificat de Microsoft, un AMD 8 core (doua module Jaguar quad-core), tactat la 1,7 GHz. Cei 8 GB memorie RAM asigura incarcarea instantanee a jocurilor. Evident ca toate jocurile ruleaza optim, acesta fiind si scopul produsului.

Placa video Xbox One (GPU)

Fiind destinat jocurilor, acest aparat inglobeaza o solutie grafica avansata. Vorbim despre un GPU AMD Radeon, realizat pe arhitectura GCN. Ruland la 853 MHz, aceasta solutie grafica duce in spate orice joc.

Alte functii Xbox One

• – Spre deosebire de Playstation 4, care se concentreaza pe rularea de jocuri, Xbox One se doreste a fi in centrul sufrageriei, distribuitorul principal de distractie. Din acest motiv, accesul la internet, redarea de filme, muzica sau a fotografiilor, completeaza rularea noilor jocuri. In acelasi timp, Microsoft se concentreaza pe multitasking, produsul fiind capabil sa realizeze simultan mai multe sarcini. Totodata, sunt promise numeroase facilitati TV sau multimedia. In jocuri si nu numai, interactiunea dintre om si consola este dusa la alt nivel, prin intermediul Xbox One controller, Xbox One Kinect sau Xbox Smart Glass. Prin serviciul Skype, care apartine tot de Microsoft, sunt posibile apeluri video chiar prin intermediul consolei.
  • – Pentru stocare este prezent un HDD de 500 GB, o cantitate mare.
  • – Este prezent si un drive optic, un Blu-ray/DVD combo drive, filmele Blu-Ray putand fi astfel redate in cele mai bune conditii.
  • – Partea de conectivitate inseamna: Ethernet, Wi-Fi 802.11n, WiFi Direct, 3 porturi USB 3.0, Kinect port, dar si iesire audio S/PDIF. Sunt prezente porturi HDMI in/out, rezolutia de iesire fiind foarte inalta, 1080p și 4K,
  • – Este prezenta o camera de inalta rezolutie, 1080p Kinect camera.
  • – Prin Xbox Live este permis accesul la o intreaga retea de gameri si nu numai.

Unboxing and Video Review Xbox One

evomag Verifica Pret La: EvoMag verifica pret

Xbox One aduce noua tehnologie in lumea consolelor. Totodata, gigantul american Microsoft incearca sa dezvolte o lume noua, in care toate aparatele sunt conectate intre ele, fie ele telefoane, PC-uri sau console. In acelasi timp, consola nu mai este un simplu aparat pentru jocuri, ci devine centrul sufrageriei. Asistam asadar la era “smart” consolelor, o era in care Xbox One reprezinta un pionier.