Aug 23

Tableta NVIDIA Shield review

nVidia reprezinta un nume arhicunoscut pentru gamerii din intreaga lume. Mari producatori de procesoare grafice ultraperformante, inginerii acestei firmei au reusit, de-a lungul vremii, sa uimeasca prin produsele proiectate. Activi mai ales pe piata clasica a placilor grafice pentru calculatoarelor personale, unde poarta o lupta acerba pentru suprematie cu cei de la AMD, americanii de la nVidia au inteles importanta segmentului mobil, unde sunt prezenti la nivel inalt. Sa nu uitam de chipset-ul Tegra, unul atat de apreciat incat a fost piesa centrala a primei serii de tablete Nexus 7. Asadar, cei de la nVidia sunt extrem de activi, iar publicul asociaza acest nume cu gaming-ul de calitate. Cel putin pe segmentul clasic al calculatoarelor personale, orice jucator inrait, nu se poate sa nu aprecieze solutiile propuse de aceasta companie, vazute de unii, drept cele mai bune disponibile pe piata.

Pentru ca viitorul implica si segmentul mobil, investitiile trebuie indreptate si spre acest domeniu. Iar nVidia stie acest lucru. Tableta de astazi incearca sa aduca renumele castigat in gaming intr-un produs mobil adresat celor ce doresc sa profite la maxim din oportunitatile oferite de jocurile de pe Android. nVidia continua sa se defineasca drept compania care slujeste pasiunea pentru jocuri, indiferent de platforma. Privind imaginea in ansamblu, aceasta miscare este una mai importanta, razboiul cu cei de la AMD fiind extrem de dur, implicand mai multe platforme. Avand in vedere ca ultimele console, Xbox One sau Playstation 4, sunt motorizate de rivali, cei de la nVidia trebuie sa contrabalanseze, piata fiind mult mai vasta astazi decat acum cativa ani. Asa se explica si proiectul Ouya, consola de gaming de ultima generatie, ce ruleaza Android si care utilizeaza un SoC Tegra. Totusi, pentru a se implica mai puternic in aceasta rivalitate, firma americana s-a hotarat sa lanseze un produs propriu: nVidia Shield. Aceasta tableta nu este doar una adaptata acestui segment, asa cum au incercat cei de la Archos mai demult, ci este o tableta ce incearca sa devina o consola, beneficiind de experienta vasta a producatorului, fara a pierde din caracteristici. Asadar, nVidia Shield aduce gamingul de calitate pe o noua platforma, una extrem de promitatoare.

Produse disponibile:

• nVidia Shield Wi-Fi  – Wi-Fi only, 16 GB spațiu de stocare
  • nVidia Shield Wi-Fi + 4G / LTE – Wi-Fi, LTE, 32 GB spațiu de stocare

Poze nVidia Shield

Procesor si placa video nVidia Shield (CPU & GPU)

Avand in vedere ca vorbim despre o tableta nVidia, chipsetul nu putea fi decat un Tegra. Si inca unul de ultima generatie. Pentru a depasi concurenta, dar si pentru a rula orice in conditii excelente, producatorul nu a precupetit nici un efort. Avem de a face cu un SoC Tegra K1, ce cuprinde un procesor quad-core ARM Cortex-A15, capabil sa ruleze la 2.2 GHz, dar si un GPU excelent, bazat pe arhitectura Kepler, cu 192 nuclee CUDA. Memoria RAM de 2 Gb ne demonstreaza ambitiile acestei “jucarii”. In teste, acest chipset reuseste sa scoata scoruri impresionante, dar, in cele din urma, experienta personala si succesul acestei tablete ne vor da masura valorii ei. Nu are rost sa insistam asupra faptului ca orice joc de pe piata nu va reusi sa oboseasca cumva aceasta “bestie”.

Display nVidia Shield

Panoul acestei tablete este unul de calitate. Vorbim despre un display IPS de 8 inch, cu o rezolutie FullHD de 1920×1200 pixeli. Avand in vedere pretentiile produsului, acest ecran va oferi o experienta deosebita, indiferent de conditiile in care este utilizata tableta.

Alte functii nVidia Shield

• – Sunt prezente doua camere foto, ambele de 5 MPx, cu autofocus sau HDR, fara mari pretentii insa, avand in vedere scopul acestui produs.
  • – Capacitatea de stocare variaza in functie de model: 16 sau 32 Gb, existand si un slot de card microSD de pana la 128 Gb.
  • – Conectivitatea este buna: Wi-Fi a/b/g/n, dual-band, bluetooth 4.0, porturi microUSB sau mini HDMI, A-GPS si GLONASS, dar si 4G (LTE) pentru modelul superior.
  • – Tehnologia NVIDIA PureAudio asigura un sunet de calitate inalta.
  • – Datorita puterii mari de procesare, pot fi rulate jocuri prin streaming de pe un pc cu placa grafica nVidia GeForce GTX.
  • – Tableta beneficiaza de cateva accesorii deosebite: nVidia Direct Stylus, husa de protectie cu rol de stand, dar si un controler wireless nVidia Shield. In acest fel, gamingul se apropie de cel de pe console.
  • – Aceasta tableta ruleaza Android 4.4 KitKat.
  • – Bateria ofera o putere de 19.75 Wh, ce asigura o autonomie deosebita (in jur de 10 ore).

Unboxing and Video Review nVidia Shield

nVidia Shield este o tableta de gaming deosebita. Beneficiind de specificatii excelente, ea reuseste sa atraga privirea iubitorului de tehnologie. Vom vedea in ce masura nVidia Shield va reusi sa atraga, avand in vedere faptul ca initiativele de acest gen nu au avut chiar succesul scontat.